I. Všeobecné ustanovenia
- Predávajúci je povinný dodať tovar v množstve, akosti a vyhotovení ako určuje zmluva a musí ho zabaliť alebo vybaviť na prepravu vhodným spôsobom a odovzdať kupujúcemu doklady, ktoré sú potrebné na prevzatie a užívanie tovaru.
- Kupujúci vyplnením a odoslaním objednávkového formulára potvrdzuje, že sa oboznámil s týmto reklamačným poriadkom.
II. Nebezpečenstvo škody na tovare
- Škodou na veci sa rozumie škoda, zničenie, poškodenie alebo znehodnotenie veci bez ohľadu na to, za akých príčin k nemu došlo.
- Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď tovar prevezme od predávajúceho.
III. Vybavenie reklamácie
- Kupujúci je povinný prezrieť si tovar, čo najskôr po nadobudnutí vlastníckeho práva k zakúpenému tovaru.
- Kupujúci je povinný oznámiť predávajúcemu chybu tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo:
- kupujúci chybu zistil
- kupujúci mal chybu zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť.
- Ak si kupujúci túto svoju povinnosť nesplní bezprostredne po doručení, právo kupujúceho z chýb tovaru sa nemôže priznať.
- Predávajúci zodpovedá za chyby, ktoré na tovare vzniknú počas trvania záručnej doby, nie však za chyby:
- ktoré kupujúci spôsobil sám
- o ktorých kupujúci vedel pred prevzatím tovaru
- na ktoré bola poskytnutá zľava z ceny tovaru
- ktoré vznikli z dôsledku opotrebovania tovaru, spôsobenom bežným používaním, nesprávnym ošetrovaním, nesprávnym či nadmerným používaním alebo po uplynutí doby životnosti tovaru.
- ktoré boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do tovaru alebo jeho súčastí
IV. Nároky z vád tovaru
- Kupujúci má právo chybu tovaru reklamovať pri prevzatí tovaru alebo v záručnej dobe. Záručnú dobu nemožno zamieňať s dobou obvyklej životnosti, počas ktorej, pri správnom používaní a ošetrovaní, môže tovar vzhľadom k svojím vlastnostiam, t.j. danému účelu a rozdielnosti v intenzite užívania, vydržať.
- Práva zo zodpovednosti za chyby pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia sa uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe; inak práva zaniknú.
- Na správne posúdenie reklamácie musí byť reklamovaný tovar kompletný, čistý, v súlade s hygienickými predpismi a všeobecnými hygienickými zásadami.
- Kupujúci je povinný tovar používať len na určený účel a dodržiavať známe pravidlá, podmienky a návody na používanie a ošetrovanie.
- V prípade, že je reklamácia oprávnená, má kupujúci právo:
- na bezplatné odstránenie chýb, ak chyba na tovare je odstraniteľná
- na výmenu tovaru za rovanký tovar alebo za náhradný tovar za podobnú cenu, ak chyba na tovare je neodstraniteľná
- na primeranú zľavu z kúpnej ceny, ak chyba nebráni tomu, aby sa výrobok mohol riadne užívať
- odstúpiť od zmluvy, ak chyba na tovare je neodstrániteľná.
V. Spôsob uplatnenia reklamácie
- Reklamáciu uplatňuje kupujúci písomne na kompletne vyplnenom reklamačnom formulári (je prílohou tohto reklamačného poriadku) na adrese predávajúceho.
- Reklamovaný tovar kupujúci zasiela predávajúcemu na vlastné náklady a riziko. Tovar zaslaný na dobierku predávajúci nepreberie.
- S reklamovaným tovarom je potrebné doložiť doklad o kúpe tovaru.
VI. Záručná doba
- Kupujúci má právo na uplatnenie reklamácie do 24 mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim.
- Ak nie je reklamácia uplatnená v záručnej lehote, právo na reklamáciu zaniká.
- Kupujúci je povinný uplatniť reklamáciu bez zbytočného odkladu, okamžite a neodkladne, ihneď po zistení chyby.
- Predávajúci je povinný reklamáciu riadne preveriť a rozhodnúť o jej vybavení najneskôr do 3 dní. Vybavenie reklamácie nesmie byť dlhšie ako 30 dní. Táto doba začne plynúť dňom doručenia reklamovaného tovaru predávajúcemu.
VII. Osobitné ustanovenia
- Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy do siedmych dní odo dňa prevzatia písomnej informácie o zaslaní tovaru.
- Predávajúci je povinný prevziať tovar späť a vrátiť kupujúcemu cenu zaplatenú za tovar, alebo službu najneskôr v lehote 15 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy.
- Náklady na vrátenie tovaru znáša kupujúci
- Ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak, kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:
- poskytnutie služby ak sa služba začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- predaj tovaru, alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
- predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť, alebo tovaru ktorý rýchlo podlieha skaze.
- predaj zvukových alebo obrazových záznamov, alebo počítačových programov.
- Kupujúci nemôže od zmluvy odstúpiť, ak chybu včas neoznámil predávajúcemu.
- Tento "Reklamačný poriadok" sa vzťahuje na tovar zakúpený v internetovom obchode [shop-link zob='page']
- Tento reklamačný poriadok nadobúda účinnosť dňom 1.10.2008.
Na tejto adrese si môžete stiahnuť reklamačný protokol.